تبلیغات
انجمن علمی ناوبری دانشگاه آزاد اسلامى واحد خارگ - کشتیرانی مرسک به بندر لیورپول بازمی گردد

کشتیرانی مرسک به بندر لیورپول بازمی گردد

خبر بازگشت گروه کشتیرانی مرسک به بندر لیورپول از ماه آینده، در میان کشتی داران شمال غربی انگلستان بازتاب گسترده ایی داشت.
به گزارش گروه بین الملل مانا،گروه کشتیرانی مرسک قرار است به بندر لیورپول انگلستان پس از یک دهه شکاف تبادل تجاری بازگردد.
خبرها حاکی از آن است که شرکت کشتیرانی Seago  از گروه کشتیرانی مرسک، از ماه آوریل سال جاری، یک خط سرویس دهی مستقیم بین جزایر بریتانیا و بندر Algeciras اسپانیا را فراهم می کند، جایی که مشتریان به بازارها در آفریقای شمالی و مدیترانه متصل می شوند.
خدمات رسانی شرکت کشتیرانی Seago، بندر دوبلین را نیز در بر خواهد گرفت،این نشان دهنده اولین حضور مستقیم گروه کشتیرانی مرسک در دوبلین، پاییتخت ایرلند می باشد.
در یک بیانه مشترک شرکت کشتیرانی مرسک و شرکت کشتیرانی Seago اعلام کردند: سرویس جدید، امکان دسترسی آسان تر به تجارت های دیگررا فراهم می سازد وهمچنین به شرکت های خواهر مرسک و Safmarine کمک می کند تا سفارشات را به مشتریانشان در شمال غربی انگلستان و ایرلند تحویل دهند.
در ادامه این بیانیه آمده است: "این خط سرویس دهی جدید، یک فرصت عالی برای عرضه محصولات آفریقای غربی به بازارهای نیجریه را به وجود می آورد."
از سوی دیگر یک منبع آگاه به لویدزلیست گفت: سایز کشتی های شرکت کشتیرانی Seago برای استفاده در این خط سرویس دهی جدید پس از مذاکرات لازم مورد تایید قرار خواهند گرفت. نکته جالب این است که خبر بازگشت کشتیرانی مرسک به بندر لیورپول صاحبان کشتی در شمال غربی انگلستان را به وجد خواهد آورد، چرا که آنها به شدت انتظار حضور یک کشتیرانی قوی در این منطقه را می کشیدند.
خط سرویس دهی جدید نه تنها دسترسی به بازارهای جدید را فراهم می کند، بلکه حکایت از این دارد که بخش کانتینری کشتیرانی دانمارکی به دنبال تقویت حضورش در این بندر لیورپول است.
ناگفته نماند: در اقدامی دیگر فاز اول ساخت  ترمینال  کانتینری جدید در بندر لیورپول که انتظار می رود حول وحوش اکتبر سال جاری به بهره برداری برسد، قابلیت پذیرا بودن  کشتی های بزرگتری را برای بندر لیورپول فراهم می کند، که به دنبال این اتفاق بندرمذکور به شبکه آسیا-اروپا اضافه می شود،در این صورت  بندر لیورپول قادر خواهد بود کشتی هایی با ظرفیت 13.000 TEU یا بیش تررا مدیریت کند در حالی که در حال حاضر فقط کشتی هایی با ظرفیت چهار هزار TEU پذیرا است حال نکته مهم به عقیده کارشناسان این است که کشتیرانی مرسک به عنوان خط کشتیرانی به شمار می آید که قابلیت ایجاد این تغییرات  در بندر لیورپول را دارد.
نظرات مطلب
فرم ارسال نظر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
درباره سایت
  • انجمن علمی دریانوردی دانشگاه آزاد خارگ یک انجمن علمی دانشجویی است که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارگ فعالیت میکند.
    این انجمن می کوشد تا در معرفی رشته دریانوردی (ناوبری) و پیشرفت و توسعه این رشته نقشی را ایفا کند.
    در راستای بهبود عملکرد این وبلاگ منتظر نظرات، پشنهادات و انتقادات شما کاربران گرامی هستیم.

    موفق و سربلند باشید.

امکانات سایت

تصاویر منتخب

انجمن علمی ناوبری دانشگاه آزاد اسلامى واحد خارگ

Marine Scientific Society of Kharg Maritime College